donderdag 1 juni 2006

Afvallen

lilith zal een gastric bypass laten uitvoeren. Dat doet mij opnieuw even stilstaan bij mijn voornemen. Na mijn bevalling wees de weegschaal nog 10 kg te veel aan. Deze hardnekkigerst gaan er maar niet af. Voornemens genoeg hoor, daar niet van. Maar door al het babybezoek heb ik opnieuw een aantal slechte gewoontes aangeleerd. Doordeweeks smoefelen noem ik het: een chiptje bij een aperitiefje, een toastje, een worstje, een kaasje, een extra boterham, een snoepje, koekje....En ga zo maar verder. Er gewoon niet meer bij stilstaan wat er allemaal in mijn mond verdwijnt. Jaren geleden kampte ik met hetzelfde fenomeen: ik eet gewoon veel te graag en eens de teugels gevierd worden dan is het culinair feest. Ik stelde paal en en perk aan mijn eetgewoontes en ging naar de Weight Watchers. In enkele maanden tijd verloor ik toch op een geleidelijke en vol te houden manier 20 kg..
Als top of the bill ging ik in de WW cursus zelf achter de weegschaal staan en woog (weeg) ik de mensen. Ik doe dat nu nog steeds, maar tijdens de zwangerschap en erna liet ik de zorgvuldig geplande eetgewoontes en "points" verbruik aan mij voorbij gaan. De draad weer oppikken blijkt verdomd moeilijk te zijn. Maar ik zal er echt moeten aan werken en opnieuw alles zeer plichtsgetrouw moeten afwegen en noteren. Deze blog zal hopelijk helpen om mijn slechte gewoontes onder controle te krijgen en ik zal elke dag een postje doen over de resultaten van de dag.

Geen opmerkingen: