donderdag 8 juni 2006

Hoedjes

Gisteravond bezoekje gebracht aan Nicole Baert, een hoedenontwerpster die niet alleen draagbare hoeden maakt, maar ook kunst. Haar collecties zijn geïnspireerd op andere kunstwerken. Zo heeft ze een collectie die gebaseerd is op 'The Pillowbook'. Het interessante aan het bezoek was dat zijzelf een rondleiding gaf en enige duiding bij haar werken. Want ik moet eerlijk bekennen dat ik moderne kunst meestal niet snap. Maar nu was het dus anders, waar ik zonder uitleg zou gedacht hebben "ha, wat een raar hoedje", snap ik nu de context en de bedoeling van een hoedje met kalligrafiepennen van één meter erdoor. Al met al een zeer geslaagde avond gevolgd door een receptie. Het calorieverbruik bleef binnen de perken want de hapjes waren zeker niet copieus. Een lepeltje gemarineerde zalm, een sintjacobsnootje met cury, een scampo in een soort diabolique sausje, een toastje met mozarella en snippers gerookte ham, een klein driehoekje foie gras. Laten we eerlijk zijn, erna had ik nog razende honger en mijn vriendin V. en ik vonden het nog een goed idee om te stoppen bij het eerste het beste frietkot. Maar tussen R. en I. om 23.30: closing time, dus kinnenbakkeklop...Wat een chance voor de WW.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De hoedjes interesseren me ook wel. Was er een speciale tentoonstelling of bezochten jullie de winkel van Nicole met een vereniging of zo?

Miss. White zei

We bezochten Nicole Baert met Artemis. We werden door haar rondgeleid in haar winkel en haar atelier op zolder. Ze toonde ook het kunstwerk waarmee alles begonnen is en gaf heel wat duiding bij haar werken. Je kan er ook door haar "gecostumisde" hoeden laten maken voor elke gelegenheid. Als je de gegevens wil, laat maar iets weten.