dinsdag 18 juli 2006

Proefkonijn

Toegegeven, in dergelijk warm weer gaan eten, het sprak mij niet echt aan. Maar toen ik door een cliënt/vriend net voor de expertise van gisteren werd geïnviteerd om te gaan eten in het Pakhuis, zei ik geen nee.

Een attente dienster vroeg ons bij het binnenkomen of we een tafeltje in de zon of eruit wilden (binnen!). De broodjes waren heerlijk en nog lichtjes warm en konden mijn eerste honger stillen. Een karafje (50 cl) Italiaanse wijn werd besteld en een halfje San Pelligrino. Op de kaart stond een beperkte maar gevarieerde keuzemogelijkheid en mijn oog viel onmiddellijk op de sashimi van "Blue Finn" tonijn (de politieke correctheid om te vragen of deze dolfijnvriendelijk gevangen was, ontbrak mij volledig), alhoewel de lauwe salade van pasta en zuiderse groenten mij ook wel aansprak. De sashimi dus, heerlijk! Vers en eerlijk. De smaken kwamen echt tot zijn recht. De wasabi zuinig op de rand van het bord, niet te veel, niet te weinig. Aan de overkant kwam de gegrilde zalm met vraag naar de garing. Normaal rosé, maar er werd à point verkozen, waarbij de dienster erop wees dat dit het geheel iets droger maakte. Ondertussen werden de door mij smakelijk verorberde broodjes bijgevuld. Als afsluiter opteerden we voor een vanilleijs met aardbeien. De ijs was niet speciaal. Wat korrelig van structuur, geen al te grote portie, niet echt voor herhaling vatbaar. De rest daarentegen...Het water komt mij alweer in de mond. Een verdiende 9 op 10 voor de lunch en de bediening.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»