vrijdag 27 april 2007

Ontsluiting

Met een goede 31 weken zwangerschap gingen we woensdag blijgezind naar de gynecoloog. De baby stelt het goed: bijna twee kilo. En toen de gynecoloog vroeg of het druk was "niet drukker dan anders" keek hij eens bedenkelijk en deelde hij mee dat er al 1 cm ontsluiting was. Toch wel nog wat vroeg. De vorige keer was dat pas aan 34 weken het geval...

De boodschap was het rustiger aandoen en pillen slikken. Vooral dat eerste valt mij zwaar. Ik vond dat ik het al rustig deed (vroeg naar bed, niet te veel weggaan 's avonds...). Nu met een pruts van 14 maanden in huis is het verbod om iets te heffen in de praktijk niet haalbaar.

Voor de rest probeer ik mij wat te ontzien: niets zwaar meer tillen, geen tien keer per dag meer de trap op en neer. Niet sleuren met drank, wasmanden,...

Hopelijk blijft baby nog wat zitten!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Benieuwd hoelang jij het gaat trekken...
Ik zit ondertussen ook al geruime tijd aan twee cm ontsluiting en een rijpe baarmoederhals, maar een baby is er nog steeds niet.
Vorige keer ben ik op 37w en 6d bevallen. Nu zit ik al aan 39w.

Laten we stellen dat ik het hier al lang beu ben!
Hopelijk blijft jullie baby ook nog lekker wat zitten en is die cm ontsluiting geen speciaal voorteken... ;)

Miss. White zei

Ik ben nu 32w en 5 dagen ver. Neem pilletjes en doe het naar mijn normen zeer rustig aan. Het is wel lastig om bij alles afhankelijk te zijn van iemand...:) altijd vragen aan R. of hij haar wil optillen, boodschappen doen met een "helper" mee. Ik word er horendol van. Een wandeling maken maar niet goed durven, niet mogen fietsen.
Ik kijk elke dag verwachtingsvol naar jullie sites voor de geboorte aankondiging, maar nog steeds niets!

De vorige keer had ik ontsluiting aan 34 weken en gerokken tot 39weken en 6d....

Nu bevallen zou toch wel nog héééél vroeg zijn...

En is de ontsluiting bij jou niet groter meer geworden dan die 2 cm van in het begin?