woensdag 16 januari 2008

Oorthermometer


Eergisteren was Ophélie koortsig, sinds maanden moest ik weer eens haar temperatuur nemen.

Wat een spel! Een thermometer in de poep dat kan ze dus niet meer hebben...Na veel tegenspartelen is het me toch gelukt om midden in de nacht 38.5 ° vast te stellen.

We hadden een (goedkope) oorthermometer die ik ooit eens kocht in de Aldi of de Lidl, maar die ook bijzonder onbetrouwbaar was en dus niet bruikbaar. De ene keer geeft hij 35.5 ° aan, 5 seconden later 37.5 °.

Vriendin B. zweert echter bij een oorthermometer van Braun. Ze is er heel content van en ze zegt dat het betrouwbaar is.

Dus daarnet kocht ik bij de apotheker een Braun ThermoScan IRT 4520 voor de serieuze som van 54 €! En nu maar hopen dat hij werkt zeg!

Anders breng ik hem terug hoor.

2 opmerkingen:

sollie zei

En werkt hij?

Miss. White zei

Ik denk het, maar dat weet je nooit zeker natuurlijk. Ik zal eens de rectale t° vergelijken met de oor t°.