vrijdag 23 juni 2006

Proefkonijn 1

De laatste dagen ben ik regelmatig op restaurantbezoek geweest, wat evident niet ten goede komt aan het "pointsverbruik".

Op een min of meer zonnige middag ging ik met collega D. eten bij "De Genieter" in Aalter. Op het terras dat bijna volzet was vonden we toch nog een tafeltje voor twee personen. Mede gelet op de drukte duurde het even voor iemand kwam vragen wat we wensten, gelukkig hadden we al vooraf uitgemaakt dat we de dagschotel wensten. Een kwartier later werd de soep, een smakelijke kreeftenbisque met waarachtig enkele grijze garnalen opgediend. Met een (te) kleine portie vers brood met boter uit een kuipje. Tien minuten later werd ons nog een repasse aangeboden, wat we niet weigerden. Ondertussen kreeg ik het al warm toen ik op mijn uurwerk keek, uiteindelijk werd het hoofdgerecht pas een 25 minuten later opgediend. Doch de verzorgdheid maakte veel goed en wij aten smakelijk van onze lambrochette (metalen pin met vier malse stukken vlees, perfect gegaard en afgewerkt met telkens een ganse champignon ertussen), warme tomaat, witloof, aardappelen en provençaalse saus. Als toemaatje kwam er nog een koffie met klassiek banaal chocolaatje en voor mijn collega een industriële ijsbuche genre ijsboerke (hij merkte op dat hij dit ook voorgeschoteld kreeg bij zijn grootmoeder...). Voor de prijs van 10 € was dit een zeer verzorgde dagschotel, enige minpunt was het tijdsverloop, men kan het nauwelijks een snelle lunch noemen als men van 12u50 tot 14u15 de tijd nodig heeft.

Geen opmerkingen: