woensdag 21 juni 2006

Mannen die wassen

R. is redelijk geëmancipeerd wat huishoudelijke klusjes betreft, met dien verstande dat hij het doet als hij er zelf tijd en zin voor heeft (dus veel te lang wachten naar mijn zin, dus dan doe ik het maar zelf). Maar de vaatwas vullen, stofzuigen,...doet hij regelmatig.

De was doen daar had hij zich sedert jaren veraf van gehouden (in tegenstelling tot de droogkast: hij smijt er gewoon alles in, ook kanten BH's bv.). Toen ik vanmiddag belde en het nogal lang duurde tot er werd opgenomen, had ik al onmiddellijk moeten weten dat er iets loos was. Hij had moeten spurten uit de kelder. "Wat deed jij in de kelder", "Awel, de was aan het sorteren", "Hoe bedoel je", "Ewel om de was te doen", "Welke was?", "Deze die er staat in die wasmand". Een zeer nobel initiatief, ware het niet dat die was al gedaan was en klaarstond om te worden gestreken door de strijkster die vanmiddag komt...

Ik heb hem nog gevraagd of hij niet gezien en geroken had dat die was al gedaan was. "Daar heb ik niet op gelet hoor". Geef toe dit zou een vrouw toch nooit overkomen? Of wel?

Mannen, hé...

Geen opmerkingen: