donderdag 20 juli 2006

Pakje

De magie en nieuwsgierigheid om een briefje van Taxipost te vinden met als mededeling "pakje buitenland, er zijn kosten aan deze zending van 9.9 € verbonden"... Alhoewel het al een toevalstreffer was het briefje anyway te vinden...R. had het reeds bij het oud papier gesmeten.

Daarom mocht ik er vanmorgen persoonlijk omgaan naar Moorsele begot. Wat een service. Onderweg had ik al mijn hersenen gepijnigd a/wie het pakje zou gestuurd hebben b/wat de inhoud zou zijn.

Ik werd verwelkomd met de typische postbeambte groet, het duurde zeker 10 minuten voor de man, die ik uit zijn zomerslaap gewekt had, terugslofte uit het depot en vooraleer ik had kunnen zien van wie of waar het kwam verdween hij achter een tussenschot en riep hij vragend mijn adres. Smeltend in het depot, borg ik mijn klaargehouden bankkaart om die 9.9 € te betalen opnieuw weg en nam ik mij voor om zijn gedrag te bestraffen door een spervuur van vragen af te vuren inzake die extra heffing. Maar dat was buiten de slof gerekend, het enige wat hij deed was een briefje onder mijn neus schuiven waaruit bleek dat het om douanerechten ging en als ik die niet wou betalen, dit mijn goed recht was, maar ik dan wel mijn pakje niet kreeg. Zo rap of tellen haalde ik mijn kaart boven want discussies met vastgeroeste sloffen mondden steeds op niets uit en ik wou mijn mystrieuze pak, waar ik nu al een kwartier op aan het wachten was in de verzengende hitte.

Na betaling kreeg ik het eindelijk te zien en de vrees voor een anticlimax na al deze labeur bleek ongegrond toen ik een vertrouwd handschrift herkende.

Een verzendingskaart die correct was ingevuld, detaillering van de inhoud, prijs van de inhoud, doel van verzending,...zo een pak kan enkel uit Amerika komen.

En ja hoor, een babykado van K., onze Zuisafrikaanse vriendin en haar man D., Amerikaan en bijna gepensioneerde militair op 43.

In de auto was ik zo curieus, maar ik stootte op piepschuimpjes en kleine figuurtjes van baby's, papflessen, .... zodat ik mij wijselijk onthield van verder onderzoek voor mijn auto bedolven zou zijn onder die dingen en ik er binnen drie jaar nog onder de zetel zou vinden.

Ik las wel de kaart en bouw de spanning op om het uit te pakken samen met R. vanavond.

1 opmerking:

Anoniem zei

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»