maandag 5 november 2007

Sint-Maarten komt naar Ieper


Voor het eerst zal Ophélie bewust "Sint-Maarten" meemaken.

Komende zaterdag 10/11/07 komt hij aangevaren aan de kaai in Ieper. Waarna de stoet voorbij onze deur naar de markt trekt.

Vroeger toen ik kind was maakten we van een biet een lantaarn en was de komst reuzespannend. Na de stoet aten we "sintemaartekoeken" met chocolademelk en 's nachts deed ik amper een oog dicht om 's morgens vroeg vast te stellen dat hij en zwarte piet wel degelijk de laatste wortel uit de koelkast meededen voor het paard.


Voor het eerst komt Sint-Maarten dus ook bij ons langs, met mandarijen, marsepijn, chocolade en misschien een keuken voor Ophélie...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

voor onze deur dan nog wel. :)
Ik ga dit jaar kijken met mijn nichtje van twee jaar en half en ik zie het al volledig zitten. :)

Miss. White zei

En hoe was het?