vrijdag 16 juni 2006

Rabarber


Tja, het gaat niet zo goed met de "points" eerlijk gezegd. Toen het mooi weer was ben ik elke middag met mijn collega's op een terrasje gaan eten. En toen het weer minder was heb ik er ook niet zo op gelet.

Maar alvast goed nieuws: de pralinen zijn op!

Gisteren heb ik voorbereidingen getroffen voor het maken van confituur. Pruimpjes gewassen en gesneden en die staan nu al een nacht te trekken in de "luimensendieconfituurwillenmaken" suiker, zijnde suiker waarbij men drie delen fruit neemt op één deel suiker. Vanavond nog even opkoken en dan in bokalen gieten.



Rabarber stond ook op mijn verlanglijstje maar toen ik de fruitmarchand in de Meensestraat te I. ernaar vroeg zei hij dat hij dat niet had, want dat er daar geen vraag naar was (misschien 5 keer per jaar). Hij keek me bovendien met veel respect aan en zei nog "en zeker geen vraag van madamtjes van joen leeftiet". Blijkbaar is rabarber fruit (of is het een groente?) voor oude mémés... Maar Claude van de markt zal mij zaterdag wel verder kunnen helpen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een heel goed recept om confituur te maken met natuurlijke suikers. Lekker, gezond en in een handomdraai klaar. Kan interessant zijn i.v.m. je "punten". Je moet er wel even voor naar de biowinkel.

Miss. White zei

Graag!!